دستورات لازم کمر درد

دستورات لازم کمر درد | بیماران مبتلا به کمردرد باید از کلیه کارهایی که باعث افزایش انحنای کمری می‌شوند خودداری نمایند زیرا افزایش انحنای کمری درد انها را تشدید نموده و بر عکس کاهش انحنای کمر ی باعث کاهش درد آن‌ها شده و به بهبود انها کمک می کند.

دستورات لازم کمر درد در موقع خوابیدن

  1. موقع خوابیدن روی شکم نخوابید زیرا باعث افزایش انحنای کمر شده و در نهایت موجب کمردرد میشود.
  2. سعی کنید به پهلو بخوابید در این صورت زانوها را خم کرده و پاها را در شکم جمع کنید.
  3. در صورتی که به پشت می خوابید بالشی را زیر زانوها بگذارید.
  4.  سعی کنید در موقع خوابیدن ، دستها را بالای سرتان نگذارید ، بهتر است انها را کنار تا ن بگذارید.
  5. بهتر است تخت و تختخوابی که روی آن می‌خوانید زیاد نرم نباشد. در صورتی که تخت شما فنری است، تخته ای بین تخت و تشک خود بگذارید. بعضی از افراد هنگامی که روی تخت چوبی و یا زمین می‌خوابند کمتر دچار کمردرد میشوند . در صورتی که جز این افراد هستید خوابیدن روی زمین مانعی ندارد.
  6. تشک باید صاف و محکم باشد . از تشکهای فنری و ابری استفاده نکنید.

دستورات لازم در مورد کارهای شما در حیاط منزل و ورزش

  1. قبلاً انجام حرکات ورزشی با گرم کردن بدن خود و نیز انجام کشش‌های عضلات خود را آماده ورزش نمایید . ورزش باید مداوم و ملایم باشد. ورزش های ملایم که بطور روزانه انجام می گیرد، بسیار بهتر از ورزش های سنگینی است که پس از مدتی ورزش نکردن انجام شود . مثل افرادی که در روزهای عادی ورزش نمی‌کنند و در عوض در تمام روز تعطیل ورزش می کنند.

دستورات لازم در موقع نشستن

  1. هنگام نشستن از صندلی محکم با پشتی مستقیم استفاده کنید. سعی کنید صاف بنشینید .از لم دادن خودداری کنید.
  2. هنگام نشستن روی صندلی طوری بنشینید که زانوها بالاتر از مفاصل ران قرار گیرند. برای این کار می توان زیرپایی کوچکی زیر پاها گذاشت.
  3. هنگام نشستن در یک وضعیت ثابت به مدت طولانی ننشینید. پس از مدتی نشستن از جا برخاسته کمی راه بروید و مجدداً بنشینید.

 دستورات لازم در موقع رانندگی

  1. هنگام رانندگی صندلی خود را طوری به جلو بکشید که در موقع نشستن زانوها در حد بالاتر از مفاصل ران قرار گیرند. این کار باعث کاهش فشار روی کمر و شانه ها می شود.

دستورات لازم در موقع ایستادن و راه رفتن

  1. هنگامی که ایستاده هستید برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت نمانید. گاهی وزن خود را روی هر دو پا بیندازید و هر چند دقیقه یک بار وزن را از یک پا به پای دیگر منتقل کنید.
  2. علاوه بر نکاتی که در فوق گفته شد در موقع کارهایی که نیاز به ایستادن طولانی در یک مکان دارند مثل کارکردن در آشپزخانه ، اتوکردن و غیره یک پای خود را در سطح بالاتری بگذارید. برای این کار می توان زیرپایی کوچکی استفاده کرد.
  3. در موقع خم شدن برای شستن دست و صورت در دستشویی یک پا را در سطح بالاتری بگذارید.
  4. در موقع ایستادن بهتر است دستها در جلوی بدن قرار گرفته و تنه کمی به جلو خم شده باشد.از گذاشتن دستها به کمر و تکیه دادن به عقب خودداری کنید.
  5. در موقع راه رفتن هنگامی که می خواهید مسیر خود را تغییر دهید مثلاً هنگامی که می‌خواهید به راست و یا چپ بچرخید، ابتدا پاها را به طرف راست و یا چپ حرکت داده و سپس تنه را به ان طرف بچرخانید.
  6. کفش‌های پاشنه بلند موجب افزایش قوس کمری می‌شود بنابراین خانمها بهتر است در محیط کار از کفشهای پاشنه بلند استفاده نکنند.