کاربردهای درمانی فیزیوتراپی | درمان دیسک کمر اصفهان | دکتر امیر قنبریان

بررسی کاربردهای درمانی فیزیوتراپی

در بالا به آن اشاره کردیم که هر فرد بسته به شرایطی که داشته از نوع مناسب فیزیوتراپی برای درمان خود بهره می گیرد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر امیر قنبریان متخصص درمان دیسک کمر اصفهان کاربردهای درمانی فیزیوتراپی را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربر فیزیوتراپی برای کاهش درد

یکی از کاربردهای فیزیوتراپی، کمک به کاهش درد است. در خیلی از مشکلات ارتوپدی مثل آرتروز، پارگی ماهیچه، پیچ خوردگی ها و… فیزیوتراپی به کمک روش های مختلف مانند الکتروتراپی، سونوگرافی و ورزش های درمانی از جمله درمان های دستی و موبیلیزیشن باعث می شود فرد درد کمتری داشته باشد.

کاربرد فیزیوتراپی در سفتی بعد از شکستگی

خیلی از اوقات افراد از بعد باز کردن گچی که دور عضو شکسته، گرفته شده متوجه خواهند شد که در حرکت مفصل با محدودیت رو به رو هستند. به کمک فیزیوتراپی می توان دامنه حرکتی مفصل را بهبود بخشید و ماهیچه های ضعیف را تقویت نمود. برای همین بعد از مدتی فرد به خوبی متوجه خواهد شد که دوباره استخوان های شکسته شده سفت شده و قدرت بیشتری پیدا کرده اند.

کاربرد فیزیوتراپی در درمان بدون جراحی

از دیگر فواید فیزیوتراپی می توان به عدم نیاز به جراحی اشاره نمود. برخی مواقع افراد به جراحی نیاز دارند اما می توان به کمک روش درمانی فیزیوتراپی مشکل را بدون جراحی حل کردن و به این شکل از عوارض بعد از جراحی در امان بود. در این حالت از نظر اقتصادی نیز فیزیوتراپی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کاربرد فیزیوتراپی در کمک به جراحی

در برخی از جراحی ها نیاز است که پیش از جراحی ماهیچه ها تقویت شوند و با تقویت عضلات می توان مدت زمان ریکاوری را به میزان قابل توجهی کاهش داد. از بین این جراحی ها می توان به جراحی ستون فقرات، تعویض مفصل ران، جراحی ترمیم رباط، تعویض مفصل زانو اشاره نمود.

روش های مختلف درمان فیزیوتراپی | درمان دیسک کمر اصفهان | دکتر امیر قنبریان

کاربرد فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی

از دیگر کاربردهای فیزیوتراپی می توان به استفاده از آن بعد از سکته مغزی اشاره نمود. این روش درمانی کمک می کند تاثیر منفی سکته مغزی از روی اندام ها برداشته شود. در فیزیوتراپی بدن به کمک حرکات ورزشی مناسب، کاملاً ریکاوری خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در این حالت برای گرفتن نتیجه دلخواه نیاز است که فیزیوتراپی ۳ تا ۴ ماه دنبال شود.

کاربرد فیزیوتراپی برای جراحت های ورزشی

برای درمان و بهبود جراحت های ورزشی نیز فیزیوتراپی می تواند بسیار کارساز باشد. البته برای هر آسیب ورزشی خاصی نیاز است که از درمان متناسب با آن و نیز درمانگر متخصص این مشکل کمک گرفته شود. خیلی از اوقات فیزیوتراپیست به بازیکنان کمک کرده که در زمین بازی با تمام توان خود بازی کرد و در صورت بروز جراحت نیز تحت ریکاوری قرار گیرند.

کاربرد فیزیوتراپی در حفظ تعادل

می توان در فیزیوتراپی با بهره گیری از ورزش های تعادلی و نیز تقویت ماهیچه ها، به افراد کمک کرد تا تعادل بهتری داشته و به راحتی زمین نخورند. از این رو می توان یکی از فواید فیزیوتراپی را کاهش زمین خوردن دانست.

این مطلب ادامه دارد …

دکتر امیر قنبریان متخصص کایروپراکتیک اصفهان در کلینیک۲۴


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه :

مزیت توانبخشی در بیماران آسیب دیده

درمان شکستگی تنه استخوان ران

روش های مختلف درمان فیزیوتراپی

دیدگاه خود را بنویسید