علل اصلی دست درد | درمان دیسک کمر اصفهان | دکتر امیر قنبریان

بررسی علل اصلی دست درد

درد دست دلایل زیادی دارد. گاهی صدمه یا استفاده بیش از حد باعث بروز این مشکل می‌شود. گاهی نیز بیماری‌ها می‌توانند درد و تورم در دست‌ها ایجاد کنند. در ادامه این مطلب از سایت دکتر امیر قنبریان متخصص درمان دیسک کمر اصفهان علل اصلی دست درد را مورد بررسی قرار می دهیم.

آنژین یا درد قفسه سینه

درد قفسه سینه که در اثر کاهش خونرسانی به بافت قلب ایجاد می‌شود. درد ممکن است به بازوها، شانه، گردن و پشت کشیده شود و همچنین ممکن است با احساس فشار در قفسه سینه، تهوع، تنگی نفس و سرگیجه همراه باشد.

حمله قلبی (انفارکتوس میوکارد)

هنگامی رخ می‌دهد که جریان خون به عضله قلب قطع شده و موجب مرگ و آسیب غیرقابل‌برگشت بخشی از سلول‌های قلبی شود. علائم حمله قلبی عبارتند از: احساس درد در یک یا هر دو دست، تنگی نفس، تهوع، درد قفسه سینه و سر گیجه.

بورسیت

بورس‌ها کیسه‌های حاوی مایع سینوویال هستند که در اطراف مفاصل وجود دارند و باعث کاهش اصطکاک می‌شوند. به التهاب بورس‌ها بورسیت می‌گویند.بورس‌ها کیسه‌های حاوی مایع سینوویال هستند که در اطراف مفاصل وجود دارند و باعث کاهش اصطکاک می‌شوند.

سندروم کارپال تونل

عصب مدین از ساعد و کف دست عبور کرده و حس کف دست و انگشتان را تامین می‌کند. هنگامی که این عصب در مچ دست تحت فشار باشد، موجب سندروم کارپال تونل می‌شود. سندروم کارپال تونل با حرکت تکراری در دست، مچ دست و انگشتان ایجاد شده و می تواند منجر به درد، بی‌حسی و حس خارش و سوزن‌سوزن شدن در بازو، کف دست و انگشتان شود.

افراد چپ‌دست معمولاً درد سندروم کارپال تونل را در دست چپ خود احساس می‌کنند. همچنین افراد راست‌دست درد سندروم کارپال تونل را در دست راست خود احساس می‌کنند. درد و ناراحتی مچ دست می‌تواند نوشتن، تایپ‌کردن، صحبت با تلفن یا فعالیت‌های روزانه را با سختی همراه کند.

عوامل و علائم آرتریت دست | درمان دیسک کمر اصفهان

فتق (بیرون زدگی) دیسک بین مهره ای در گردن

دیسک‌ها به صورت بالشتک یا صفحه‌های کوچک بین دو مهره در ستون فقرات هستند و فشارهای وارد شده به ستون فقرات را جذب می‌کنند. همچنین باعث خم شدن و انعطاف‌پذیری ستون مهره‌های شما می‌شوند. اگر دیسک گردن شما دچار آسیب شود، موجب درد، بی‌حسی، ضعف، احساس سوزن‌سوزن شدن و سوزش در بازو می‌شود.

فتق هیاتال یا هیاتوس

به دلیل ضعف در عضلات دیافراگم و اسفنکتر ورودی به معده ایجاد شده که در اثر آن قسمتی از معده وارد قفسه سینه می‌شود.

پیچ خوردگی و کشش عضلات و مفاصل

گاهی جراحت وارد شده می‌تواند باعث کشیدگی عضلات و پیچ‌خوردگی تاندون‌ها شود. علائمی که به دنبال آن ایجاد می‌شود شامل درد، ورم، کبودی،ضعف و گرفتگی(اسپاسم) ماهیچه‌ها است. هر دو عارضه ممکن است به خودی خود بهبود یابد. اما اگر علائم شدید باشند باید فوراً به پزشک مراجعه کنید.

شانه یخ زده یا منجمد

درد و بی‌حسی خفیف در قسمت بالایی بازو و شانه‌ها، همراه با سختی و محدودیت حرکت می‌تواند علامتی از شانه منجمد باشد. شانه منجمد در حدود ۲ درصد از افراد بالای ۴۰ سال دیده می‌شود و در زنان شایع‌تر از مردان است. شانه منجمد زمانی ایجاد می‌شود که نوارهای بافتی درون و اطراف شانه سفت می‌شوند. درد بازو در مرحله انجماد بدتر است. تا زمانی که شانه کاملاً بی‌حرکت است، شما احساس بی‌حسی می‌کنید و قادر به حرکت دست و شانه خود نیستید. شانه منجمد در حدود ۲ درصد از افراد بالای ۴۰ سال دیده می‌شود.

آرنج تنیس بازان

عضلات آرنج، تاندون‌ها و قسمتی از استخوان آرنج دچار التهاب می‌شوند. درد و بی‌حسی در مفصل آرنج و ساعد، همراه با دردهای تیز و ناراحتی در آرنج را می‌تواند به آرنج تنیس‌بازان نسبت داد. بیماری آرنج تنیس‌بازان ناشی از حرکات مداوم بازوها، آرنج و به‌خصوص مچ دست رخ می‌دهد و تنها با انجام بازی تنیس ایجاد نمی‌شود.

این مطلب ادامه دارد …

دکتر امیر قنبریان متخصص کایروپراکتیک اصفهان در کلینیک۲۴


مطالب پیشنهادی جهت مطالعه :

انواع تنگی یا انسداد کانال نخاعی کمر

مزیت توانبخشی در ابعاد مختلف زندگی

نحوه نشستن در افراد دچار درد سیاتیک

دیدگاه خود را بنویسید