ورزش‌های مضر برای دیسک گردن (قسمت اول) | درمان دیسک کمر اصفهان

ورزش‌های مضر برای دیسک گردن (قسمت اول)

بهبودی فتق دیسک گردن

بهبودی فتق دیسک گردن می‌تواند با درک صحیح و شناخت صحیح از آسیب‌دیدگی شما بهبود یابد و بهتر کنترل شود. در کنار اینکه باید حتماً تحت نظر یک متخصص ارتوپد و با صلاح‌دید ایشان تحت نظر یک فیزیوتراپیست باشید، آگاهی نسبت به ورزش‌های مضر برای دیسک گردن می‌تواند شروع خوبی برای بهبودی باشد.

در حقیقت بخش عمده‌ای از روند بهبودی هنگامی شروع می‌شود که از حرکاتی که می‌توانند پیشرفت بهبودی را مختل یا حتی باعث تشدید دیسک آسیب‌دیده شوند، اجتناب کنید.

 

نتیجه انجام ورزش‌های مضر برای دیسک گردن چیست؟

دیسک نخاعی با یک مرکز چسبناک و ژل مانند به نام هسته پالپوسوس پر می‌شود. این مرکز مایعات برای جذب صحیح ضربه‌هایی است که روزانه به بدن و ستون فقرات خود وارد می‌کنیم که آن‌ها را تحمل کند. درواقع دیسک برای مقاومت در برابر این فشار ساخته‌شده است؛ یعنی تا زمانی که آسیب نبیند، می‌تواند این فشارها را تعدیل و تحمل کند.

بنابراین صدمه به دیسک کمر یا گردن توانایی جذب ضربه و حرکات را محدود می‌کند و اجازه نمی‌دهد که دیسک بتواند مانند قبل فشارهای واردشده را تحمل نماید.

درنتیجه کاهش آگاهانه فشار مانند عدم انجام ورزش‌های مضر برای دیسک گردن باعث بهبودی آن شده و درنهایت دوباره می‌تواند مقادیر طبیعی فشار را بپذیرد؛ اما بدون استراحت کافی یا انجام گزینه‌های بد ورزشی، قطعاً دیسک در معرض آسیب بیشتر و آسیب بافت اطراف آن قرارگرفته و ممکن است عوارض خطرناکی مانند ازکارافتادگی را ایجاد نماید؛ زیرا رشته‌های عصبی بسیار مهمی از کنار دیسک گردن عبور می‌کنند که به اندام‌های مختلف بدن مربوط هستند و ممکن است در صورت آسیب این عصب‌ها سایر نقاط بدن نیز مانند عملکرد روده یا دست و بازو نیز دچار اختلال شود.

ورزش‌های مضر برای دیسک گردن (قسمت اول) | درمان دیسک کمر اصفهان

دکتر امیر قنبریان متخصص کایروپراکتیک اصفهان در کلینیک۲۴

ورزش‌های مضر برای دیسک گردن کدام هستند؟

بسیاری از مناطق در بدن وجود دارد که حرکات شما تأثیر زیادی در عملکرد آن‌ها دارد. به همین دلیل همیشه قبل از شروع هر نوع برنامه ورزشی برای تسکین درد، ابتدا با پزشک متخصص معتمد خود در مورد گزینه‌های درمان صحبت کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب‌های جدی شوید که برگشتشان یا سخت باشد و یا غیرممکن!

بسته به اینکه دیسک فتق کمر دارید یا دیسک فتق گردنی، حرکت‌های خاصی وجود دارد که باید از انجام آن‌ها اجتناب کنید. درحالی‌که برخی از این حرکت‌ها کلی بوده و بین دیسک‌های کمر و گردن مشترک هستند، ما سعی داریم ورزش‌های مضر برای دیسک گردن را معرفی کنیم.

  • ایروبیک پیشرفته با حرکات ضربه بالا

حرکات ضربه بالا به‌عنوان فعالیتی تعریف می‌شود که شامل خروج هر دو پا از زمین باشد و بیشتر با پرش همراه است. این ضربه می‌تواند فشارهای مکرر زیادی روی عضلات و دیسک آسیب‌دیده شما وارد کند.

فعالیت‌های با شدت زیاد شامل دویدن، پریدن، پله نوردی و ایروبیک پله‌ای است. درحالی‌که این تمرینات در صورت عدم وجود آسیب دیسک گردن یا کمر، تمرینات بسیار خوبی هستند، اما تا زمانی که نتوانید آن‌ها را بدون درد و کنترل دیسک گردن انجام دهید، باید از آن‌ها اجتناب شود.

می‌توانید به جای این حرکات از پیاده‌روی، شنا یا دویدن آرام استفاده کنید.

 

آشنایی با خدمات کایروپراکتیک مطب دکتر امیر قنبریان در اصفهان

برای ادامه با ما همراه باشید …


مطالب پیشنهادی:

جراحی دیسک گردن با لیزر

شایع‌ترین علائم دیسک گردن