درمان‌های خانگی برای دردهای سیاتالژی

درمان‌های خانگی برای دردهای سیاتیک

درمان‌های خانگی برای دردهای سیاتالژی ، با این روش‌ها درد عصب سیاتیک تسکین پیدا می‌کند.

 

ورزش یا نرمش راهکاری عالی برای درمان سیاتیک، اما چه ورزشی برای درمان سیاتیک مفید است؟

بدون ورزش و تحرک بدنی، عضلات میان تنه و ساختمان ستون مهره‌ها عملکرد خاص خود را از دست می‌دهند، تمرینات ورزشی نقش مهمی در حفظ سلامت اندام‌های ما دارند.

یکی از روش‌های تمرینی برای کاهش درد سیاتیک، ورزش پیلاتس است. انجام حرکات کششی پیلاتس؛ باعث کشش و رهایی عضلات کمر و لگن می‌شود.

کاهش درد سیاتالژی
کاهش درد سیاتالژی

اگر در شرایطی خاص دچار اسپاسم یا گرفتگی عصب سیاتیک شدید، می‌توانید برای کاهش میزان درد از یکی از شیوه‌های زیر استفاده کنید:

-گرم کردن موضع درد در ناحیه لگن یا ران با کیسه آب گرم می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش درد سیاتیک در افرادی که دچار اسپاسم‌های عصبی شده‌اند داشته باشد.

-حرکات کششی و نرمش‌های مخصوص نیز در کاهش دردهای ناشی از سیاتیک بسیار موثر است. اما باید مراقب بود که از انجام ورزش‌های چرخشی و پرتابی پرهیز کرد

در این وضعیت قرار بگیرید، هر دو پا را در سینه جمع کنید و با هر دوست زانوها را بغل کرده و پاها را به سینه فشار دهید، ده شماره در این حالت بمانید سپس زانوها را رها کنید. این تمرین را چند مرتبه در روز انجام دهید.

-نوشیدن چای گیاهی و دمنوش‌هایی نظیر گل گاوزبان و یا نعناع می‌تواند به کاهش درد و ریلکسی اعصاب کمک کند و دردهای ناشی از سیاتیک را تخفیف دهد.

-ماساژ موضع درد با روغن زیتونی که در آن مقدار کمی زنجبیل رنده شده، می‌تواند به بهبود این دردها کمک کند.

-افزودن چاشنی‌ها و ادویه‌های گرم مثل دارچین و عسل به برنامه غذایی مبتلایان به اسپاسم می‌تواند موثر باشد.


درمان درد سیاتیک کمر در اصفهان


دیدگاه خود را بنویسید