درمان دیسک کمر اصفهان تمرینات ورزشی برای درد ساق پا

انجام تمرینات ورزشی موثر در بهبود درد ساق پا

تمرینات زیر معمولاً به بیماران مبتلا به این بیماری توصیه می‌شود. قبل از شروع این تمرینات باید در خصوص مناسب بودن آن‌ها با فیزیوتراپیست خود مشورت کنید. این تمرینات باید ۲ الی ۳ بار در روز و تنها به شرط عدم تشدید علائم بیماری درد ساق پا انجام شود. فیزیوتراپیست شما می‌تواند زمان مناسب برای شروع تمرینات اولیه را به شما اعلام کند و به‌تدریج تمرینات را به سطح متوسط و پیشرفته برساند. به عنوان یک قاعده کلی، افزودن به تمرینات و یا توصیه تمرینات پیشرفته‌تر باید بدون تشدید علائم بیماری انجام شود.

کشش  پا با حوله

برای شروع این حرکت کششی، در حالت نشسته پای خود را دراز کنید. زانو و کمر شما باید صاف باشد. یک حوله و یا باند سفت و محکمی را دور پای خود قرار دهید. با استفاده از پا، مچ پا و حوله، انگشتان خود را به سمت سر خود بکشید، تا زمانی که شما در پشت ساق پا، تاندون آشیل یا پای خود احساس کشش کنید. این وضعیت را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و ۱۰ بار با یک کشش خفیف تا متوسط تکرار کنید، به شرطی که همراه با درد نباشد.

باند کششی برای تقویت پا

برای آغاز این تمرین، یک باند کششی را دور پا خود قرار دهید. در حالت کشش باند، پا و مچ پای خود را به سمت سر خود نگه‌ دارید. به آرامی پای خود را حرکت داده و مچ پا را در خلاف جهت باند کششی، کشیده و تا آنجا که ممکن و راحت و بدون درد است، ساق پای خود را منقبض کنید. سپس بسیار آرام به موقعیت شروع بازگردید. این تمرین را به شرطی که همراه با درد نباشد، ۱۰ – ۲۰ بار تکرار کنید.


بیشتر بخوانید:

پیشگیری و درمان کیست مچ دست

درمان دیسک کمر

علت درد ساق پا

تشخیص و درمان درد ساق پا

دیدگاه خود را بنویسید